10 år sedan precis idag..

precis idag är det tio år sedan branden i Göteborg, vilket blev den största katastofen som någonsin drabbat staden, då det dog 63 ungdomar super många skadades de flesta från förorterna. Det förändrade hela Göteborg. Många Göteborgare har vänner å släktingar som på någon sätt blev drabbade..

själv så kommer jag så himla väl ihåg när detta hände.. vist jag var bara 8 år, men de sitter kvar. jag kommer ihåg att man mamma satt framför tven å grät.. å jag satte mig brevid å man fick se hela branden på nyheterna, folk som grät å sånt.. i filmen nedanför ser man alla nanmnen för tjejerna å killarna som dog. de flesta va invandrade å födde runt 80, vilket betyder att det var ett ställe för 18 åringen, de kan lia gärna hände i Helsingborg eller var fasen som helst. Kanske nästa gång när vi är ute å partar på stan eftersom nu har dem flesta i vårt umgänge blivit 18..  sen jag blev 16 å man var mycket för uteställen i hbg där småttingarna kom in, som twilight, arom, m.m å sjökronen när man va ännu mindre, så kollar jag alltid runt efter alla nödutgångna när man festa på nya uteställen, många ställen så är man nere i källare vilket inte är alls bra om de skulle börja brinna. de finns typ en utgång bara, å inga fönster man skulle kunna hoppa ut igenom.. aahh, ryser när jag tänker på de..



Kommentarer
Postat av: felicia

usch va hemskt :/

2008-10-30 @ 17:17:19
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0